تعداد App ویندوز 8 در Windows Store چقدر است؟
<-PostCategory-> // 14:31 - دو شنبه 4 دی 1391برچسب:,

تعداد App ویندوز 8 در Windows Store چقدر است؟

 به نظر شما تا کنون چند App برای ویندوز 8 در Windows Store توسط توسعه دهندگان و تولید کنندگان نرم افزار در سراسر جهان انتشار یافته است؟ مسئولین شرکت مایکروسافت در تمامی گفته های خود از عبارت “tons of apps” و یا همان هزاران App استفاده می‌کنند اما وقعاً تعداد App انتشار یافته برای این نسخه از سیستم عامل ویندوز چقدر است؟ در این نوشته از تورتک با به‌کارگیری چند ترفند ساده سعی می‌کنیم تعداد این برنامه‌ها و بازی‌های سازگار با محیط Windows 8 و Windows RT که به آن‌ها Modern UI style Apps، Windows 8 style apps و یا Windows Store apps نیز می‌گویند را بدست آوریم


استفاده از موتور جستجوگر برای تعیین تعداد App های انتشار یافته

برای بدست آوردن تعداد App منتشر شده برای محیط مدرن ویندوز 8 بد نیست سری به موتور جستجوگر مانند گوگل و یا موتور جستجوگر مایکروسافت با نام بینگ (Bing) بزنیم. ابتدا با مراجعه به گوگل و جستجوی عبارت زیر سعی کرده‌ایم تعداد صفحات ایندکس شده توسط این موتور جستجوگر که مربوط به App با زبان انگلیسی هستند را بدست آوریم که در نتیجه می‌توانیم بگوییم که تا کنون ۶۰۸۰۰ برنامه و بازی در Windows Store انتشار یافته است.

1
inurl:http://apps.microsoft.com/webpdp/en-us

اما با مشاهده چند صفحه از نتایج نمایش داده شده توسط گوگل برای این جستجو متوجه وجود صفحات تکراری خواهید شد که این امر به دلیل مشکل در ساختار صفحات نسخه آنلاین Windows Store مایکروسافت و ثبت چند باره آن در موتورهای جستجوگر است.

استفاده از نقشه سایت مایکروسافت Windows Store

اما راه حلی بهتر برای محاسبه تعداد App های موجود در Windows Store استفاده از فایل نقشه سایت (Site Map) این سرویس است که گوگل و دیگر موتورهای جستجوگر نیز برای ثبت App جدید در پایگاه داده های خود از آن استفاده می‌کنید. با مراجعه به آدرس زیر توانایی دسترسی به فایل اصلی نقشه سایت این سرویس از مایکروسافت را خواهید داشت که شامل آدرس فایل‌های تکه تکه شده Site Map به دلیل تعداد بالا هستند.

1
http://apps.microsoft.com/webpdp/sitemap_index.xml

اما با چسباندن این فایل‌ها به یکدیگر در نهایت ما یک لیست با ۱۷۰۴۱ آدرس بدست آوردیم که می‌توانید آن در فایل Windows Store Site Map مشاهده کنید. توجه داشته باشید این فایل در ۱۳۹۱/۹/۲۰ تهیه شده است و برای بدست آوردن مقدار دقیق در هر زمان می‌توانید از آدرس فایل نقشه سایت اصلی استفاده کنید.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






دسته بندی : <-PostCategory->
برچسب‌ها: <-TagName->